Karavan Gezileri Gezen Dunya

İçindekiler

Biz Kimiz ?

Merhaba biz Müzeyyen ve Kenan.

Bizi Gezen Dünya olarak da tanıyor olabilirsiniz. Birimiz mimar diğerimiz ise yazılımcı. İstanbul’da yaşıyoruz. İki yıl önce evlendik ve evlendiğimizden bu yana, ileride karavan yapacağımız, karavanla önce Türkiye sonrasında Avrupa ve dünyayı gezeceğimiz günlerin hayalini kuruyoruz. Bu hayale ilk adımı attık ve Karavan için panelvan araç alıp karavana dönüştürme sürecine başladık.

Karavan için Araç Seçimi

Karavan için Ford Transtit arac seçimi yaptık

Karavan için Ford Transit 330m Panelvan araç seçtik

Biz de en başta oturup karavanımızda neler olmalı ne istiyoruz buna karar verdik. Önceliklerimizi, olmazsa olmazlarımızı, olmasa da olurlarımızı bulduk. Biz ev yaşantımızda da mümkün olduğunca az eşya ile yaşamaya çalışıyoruz. Gittiğimiz kamplarda, evimizde eşyamızın çokluğundan ziyade geçirdiğimiz zaman ve aldığımız keyif bizim için daha değerli. Karavanda haliyle daha minimalist bir yaşam sürmek istediğimiz için boyutun çok ta önemli olmadığına, bütçemize ve aracın olmasını istediğimiz yaş aralığına karar verdik.

Kriterlerimizi belirledikten sonra ikinci el araç satış sitelerinden aramalarımızı yaptık. Bir çok araç gördük inceledik ancak bir türlü istediğimiz kriterlere uygun Karavan yapacak araç bulamadık. Bu araştırma beklediğimizden de uzun sürdü. Bir gün yine araştırma yaparken 2012 model Ford Transit 330 M bir araç gördük hem konum olarak yakındı hem de kilometresi 123.000 deydi.Bulduğumuz araç eskiden tütün firması tarafından kullanılmıştı, bakımları düzenli yapılmış ve ağır yük taşımamıştı. Aracı güvendiğimiz bir ustaya gösterip onayını aldık. İçimize sindiği için kaçırmak istemedik ve Gezen Dünyamız olacak bu aracı almaya karar verdik. Şehir içinde park etme ya da dar sokaklarda boyutundan dolayı bize çok sıkıntı yaşatmasını istemiyorduk. Ford Transit 330M i seçmemizin önemli sebeplerinden biri de buydu diyebiliriz. Biraz da nasip diyebiliriz [biraz?].

Karavan araç içi yalıtım (Bizofol- İzoBOZZ)

Karavan yalıtımında Bizofol ABBA yalıtım tericihimiz oldu

Aracımızın yalıtımında ilk aşama olarak Bizofol ABBA yalıtım malzemesini kullanmaya karar verdik. Bizofol iki ya da tek tarafı alüminyum folyo ile kaplanmış olan baloncuk malzemesinden oluşan bir yalıtım malzemesidir. Bizofol ısı yalıtımı sağlar. Bu malzeme reflektör görevi görerek, yazın sıcak havayı kışın ise soğuk havayı yansıtıyor ve araç içerisinde haşere üremesini engelliyor. Biz Bizofol’ün ABBA (Alüminyum – Balon – Balon – Alüminyum) çeşidini kullandık.

İlginizi Çekebilir  Karavan Yapımına Uygun Araçlar

Bizofol’ü Karavan içinde nasıl uyguladık ?

Bizofol’ü Karavan içinde duvar, tavan ve zemine ilk katman olarak uyguladık. Kesmek için maket bıçağı ve terzi makası kullandık. Duvar ve tavana bir kat yere 2 kat uyguladık. Ayrıca kapılara 2 kat Bizofol uyguladık. Yapıştırıcı olarak ise endüstriyel yapıştırıcı kullandık.

İkinci Katman Karavan yalıtımında İzobozz tercihimiz oldu

İkinci katman olarak hem ses, hem ısı yalıtımı sağlayan İzoBOZZ ‘u kullandık. İzoBOZZ, % 100’e kadar geri dönüştürülmüş polyester elyaftan iğneleme tekniği ile üretilmiş ısı ve ses yalıtım keçesidir. İzoBOZZ ses ve ısı yalıtımı sağlayan, sudan etkilenmeyen, yangın sırasında kendi kendine sönen, zehirli gaz çıkarmayan, uygulama sırasında çıplak elle dokunabildiğimiz çok sağlıklı bir izolasyon malzemesi.

Ahşap Kaplamalar

Ahşapla ilgili daha öncesinde hiç deneyimimiz yoktu nasıl yapacağımızı bilmiyorduk. Bu sebeple ahşap kaplama kısmını bir karavan firmasında yaptırdık.

Karavan ahşap kaplamasında hangi malzemeleri kullandık ?

1. Duvar kaplaması için: 4 mm kavak kontra
  2. Döşeme kaplaması için: 12 mm kavak kontra
  3. Şoför mahallini ayıran kısım: 12 mm kavak kontra
  4. Tavan kaplaması: Ham ahşap lambiri

Ayrıntılı videolarımızı Youtube kanalımızdan izleyebilirsiniz. Ayrıca Daha ayrıntılı bir yazımız da blogumuzda mevcut.

Elektrik Tesisatı

Elektrik tesisatını bir karavan firmasında yaptırdık. İlk olarak karavanımızda kullanmak istediğimiz elektrikli aletlere karar verdik. Bu kararlarımızı tabiki minimal yaşam prensibine uygun verdik.

Karavan içinde kullandığımız elektrikli aletler

1. 220 Volt Karavan buzdolabı
  2. 12 Volt Hidrofor
  3. 12 Volt Led Lambalar
  4. 220 Volt Prizler ( Fotoğraf makinesi, laptop, Telefon Şarjı)
  5. 12 volt Araç Isıtıcısı
  6. Blender

Karavanımız da kullanacağımız elektrikli aletlere karar verdikten sonra bunların nerede konumlanacağını gösteren bir kroki çizdik. Bu yerleşime göre araca ahşap kaplama yapılmadan önce kablolar çekildi.

Bu aşamada prizlerin geleceği yerleri de önceden belirlemelisiniz.

Karavan Elektrik Tesisatında 20 metre marin kablo kullandık. Marin kablo kullanmamızın sebebi ise daha kalın olmaları, suya dayanıklı olmaları ve hareketten çok etkilenmemeleri. Ayrıca mümkün olan yerlerde,Karavan içinde kabloların etrafına spiral geçirmeye özen gösterdik. Kablolar geçirildikten sonra üzerlerine ahşap kaplama yapıldı. Kaplama yapılırken prizlerin ve led lambaların yerleri delindi. Kablolar buralardan çıkartılarak priz ve ledler yerlerine takıldı. Sonrasında sigorta ve kabloların bağlantıları takıldı.

1. 12 volt 3 amperlik 5 adet led
  2. Ev tipi prizler
  3. 2 adet 12 volt USB giriş kullandık
İlginizi Çekebilir  Karavan Uydu Anten Seçimi

Güneş Paneli Solar Sistem

Güneş Paneli Montajı

Karavan Güneş panellerini bir karavan firmasından , sonrasında diğer solar enerji aletlerini farklı bir firmadan temin etik. Kullanmak istediğimiz elektrikli aletlere göre aşağıda detaylarını verdiğimiz Karavan Güneş Paneli sistemi ni kurduk.

Güneş Paneli Ürünleri

1. 2 Adet 195 Watt Monokristal Karavan Güneş Paneli
  2. 2000 Watt Tam Sinüs UPS (Şarjlı) İnverter (Mexxsun)
  3. 2 Adet 100 Amper Jel akü (Lexron)
  4. 30 Amper Mppt Şarj Kontrol Cihazı (Lexron)

Yukarıda saydığımız Karavan Güneş paneli marka ve modellerini tercih ettik.

Karavan Mobilya Seçimi

Karavanımız da mobilyalar için kavak kontra kullandık. Kavak kontra hem suya dayanıklı hem de karavana uygun olabilecek kadar hafif.

Karavanımız daki mobilyaları kendimiz yapmaya karar verdik. İlk olarak mobilyaların çizimlerini yaptık ve bu ölçülere göre yetecek kadar kavak kontrayı İkitelli Keresteciler sitesinden temin ettik. Kendimize bir Dekupaj ve Şarjlı matkap edindik ve işe koyulduk. İlk başlarda oldukça zorlandık ama pes etmedik. Muhteşem işler çıkaramadık belki ama el emeğimizle yaptığımız için oldukça değerli bizim için.

Karavan için Yatağımız çekme sistemli bir koltuk (Sliding bed). Gündüz koltuk gece ise çekiyoruz ve yatağa dönüşüyor. Bunu seçmemizin sebebi daha çok alan kazanmak. Boyutları 125 x 185. Bize gerçekten yeterli olan bir yatak oluyor. Bir kaç gün de deneyimledik gayet memnunuz.

TSE ve Ruhsat Değişikliği

Karavan Muayenesi

En çok merak edilen konulardan biri kamyonet ruhsatlı bir aracı Motokaravan ruhsatlı bir araca nasıl dönüştüreceğiz?

İlk olarak bir aracın karavan ruhsatı alabilmesi için içerisinde neler barındırması gerekiyor onu öğrenmemiz lazım. Bunlar;

1. Masa ( kaldırılabilir portatif bir masa da olabilir )
  2. Koltuk (yatağa dönüşebilir) ya da yatak
  3. Yemek pişirme bölümü (ocak tezgah vs)
  4. Depolama alanları
İlginizi Çekebilir  Karavanda Tam Otomatik Çamaşır Makinesi Kullanımı

Bu kriterlere uygun olarak aracımızı karavana dönüştürdük. Sonrasında bir mühendislik firması ile anlaştık. Bizden aracın planını gösteren bir kroki, bir kaç fotoğraf, ruhsat resmi ve açılan camların kodlarını istediler. Sonrasında projemizi çizip TSE den aldıkları randevu günü ve saatinde bizi çağırdılar. Eğer herşeyiniz TSE ye uygun ise 2 3 gün içerisinde projeniz onaylanıyor. Onaylanan projenizle birlikte aracınızı muayeneye sokabilirsiniz. Muayene ise yaklaşık 30 dakika sürüyor. Eğer büyük bir kusurunuz yok ise rahatça muayeneden geçme belgenizi alabilirsiniz ve bu belgeyle Notere gidip ruhsatınızı Özel Amaçlı Motokaravan ruhsatına çevirebilirsiniz.

Karavan Yapım Maliyeti

Maliyetimizi merak ediyorsanız Youtube kanalımızı ziyaret edebilirsiniz. Bu konuda oldukça ayrıntılı bir videomuz mevcut.

Umarız faydalı bir yazı olmuştur. Daha detaylı bilgiler için Youtube kanalımızı takip edebilir. Blogumuzu ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca güncel haberler için instagram hesabımız da mevcut.